Zapisz się na turniej siatkonogi - ostatnie wolne miejsca!!!
Jeszcze przed świętami Bożego Narodzenia piłkarze zmierzą się pod siatką w "II Turnieju Siatkonogi o Puchar Menadżera GOSiR". Impreza ta cieszy się dużą popularnością o czym świadczy liczba chętnych uczestników. W zawodach może wziąć udział maksymalnie 14 par, a wpisowe od drużyny to 20zł. Starujemy w sobotę 21.12.2013 o godzinie 10.00. Zapisy do turnieju przyjmuje Michał Puchała pod nr telefonu 691 138 386. Decyduje kolejność zgłoszeń!
System turnieju:
Hala podzielona na 6 boisk, po dwa na pole do gry w piłkę siatkówką. Drużyny zostaną rozlosowane na dwie grupy (czerwoną i niebieską) po 7 ekip. Pierwsze 6 rund to gry w systemie każdy z każdym w grupie czerwonej i niebieskiej. Zwycięstwo w tej rundzie liczone jest za 3 punkty, remis za punkt 1, przegrany nie otrzymuje gratyfikacji punktowej.
Po zakończeniu rywalizacji drużyny z miejsc 1–3 awansują do grupy mistrzowskiej (białej), ekipy z miejsc 5–7 będą rywalizować w grupie spadkowej (czarnej). Zespoły z miejsca 4 rozegrają ze sobą baraż o awans do grupy mistrzowskiej (białej). Kolejne 6 rund to rywalizacja w wyselekcjonowanych grupach białej i czarnej. Tu również obowiązywać będzie zasada gry każdy z każdym. Zmienia się natomiast system punktowania. Zwycięstwo w grupie białej 6 punktów, remis to 4 punkty, mecz przegrany to punktów 3. W grupie czarnej za zwycięstwo zespół otrzymuje 3 punkty, za remis punktów 1, porażka to punktów 0. Drużyna z największą ilością punktów po 12 rundzie w grupie białej zostaje zwycięzcą turnieju, pozostałe ekipy zostaną z klasyfikowane na miejscach 2 – 7. Analogicznie w grupie czarnej, gdzie zwycięzca grupy zostanie z klasyfikowany na miejscu 8 w całym turnieju. Pozostałe drużyny zajmą miejsca 9 – 14.
Czym jest runda? Na sygnał syreny wszystkie 6 boisk rozpoczyna swoje mecze. Każdy mecz trwa 8 minut do momentu dźwięku drugiej syreny. Drużyny sędziują sobie same. Po zakończeniu spotkania podawany jest wynik rywalizacji. Każdy mały punkt ma znaczenie gdyż przy równej ilości punktów będzie rozstrzygał bilans małych punktów.
PRZEPISY GRY:
Boisko do gry – podzielone jest na dwie połowy o wymiarach 4m (szerokość) na 6m (długość). Linie boczne i końcowe są integralną częścią boiska.
Siatka – część pola gry znajdująca się dokładnie w połowie boiska. Wysokość siatki to 110 cm. Na siatce zamontowane są antenki o wysokości od 90 do 100 cm.
Serwis – Serwis jest egzekwowany poprzez kopnięcie piłki przez jakąkolwiek część ciała (za wyjątkiem dłoni, rąk, ramion) ze strefy serwisowej umieszczonej za linią końcową swojej połowy boiska na połowę pola gry przeciwnej drużyny. Serwis wykonujemy z podłoża. Net traktowany jest jako zagranie zgodne z przepisami. Serwis trzeba przyjąć bezpośrednio, piłka nie może wykonać kozła. Nie można w pierwszym kontakcie z piłką przebić jej na połowę przeciwnika.
Piłka w grze – Zawodnik ma prawo odbijać piłkę każdą częścią ciała (za wyjątkiem rąk). Zawodnik nie ma prawa dotykać piłki w jednej akcji więcej niż raz z rzędu. Maksymalna liczba odbić piłki od podłoża w grze podwójnej wynosi: 1. W czasie gry zawodnik nie ma obowiązku pozwolić piłce spaść na podłoże. Maksymalna liczba kontaktów drużyny z piłką w jednej akcji w grze podwójnej wynosi: 3. Minimalna liczba kontaktu zawodnika z piłką, zanim piłka przejdzie na drugą stronę boiska to 1 za wyjątkiem sytuacji, kiedy zawodnik drużyny przyjmującej serwis przyjmie zagrywkę bezpośrednio (bez kozła), w takim przypadku minimalna liczba kontaktów z piłką drużyny przyjmującej zagrywkę wynosi 2. Prawidłowo zagrana piłka, powinna po przeleceniu nad siatką spaść w pole boiska przeciwnika. Serwis jest powtórzony (”nowa piłka”) jedynie w momencie gdy obcy obiekt dotknie pole gry, lub piłkę. Żaden z zawodników nie ma prawa dotknąć siatki, także gdy akcja jest już zakończona. Piłka jest zagrana prawidłowo jedynie w momencie gdy przeleci ponad siatką i upadnie w polu gry przeciwnika. Jeśli dwóch graczy znajdujących się po przeciwnych stronach siatki dotknie piłkę znajdującą się nad siatką w tym samym momencie (”martwa piłka”), a piłka wyleci poza boisko, serwis jest powtórzony. Jeśli dwóch graczy znajdujących się po przeciwnych stronach siatki dotknie piłkę znajdującą się nad siatką w tym samym momencie (”martwa piłka”), a piłka zostanie w polu gry, gra toczy się dalej, a zawodnik który brał udział w zgraniu ma prawo zagrać piłkę drugi raz z rzędu (zagranie typu ”martwa piłka” nie jest liczone jako kontakt z piłką. Zawodnik może zagrać piłkę znajdującą się na polu gry przeciwnika, jeśli stoi, bądź wyskoczy i wyląduje na swoim polu gry nie dotykając siatki. Zawodnik może zagrać piłkę tylko ze swojej połowy boiska.
Piłka do gry – preferowany rozmiar piłki do gry w siatkonogę to rozmiar nr 4, po uzgodnieniu na odprawie turniejowym może zastąpić ją piłka o rozmiarze nr 5. Wszystkie piłki do gry w turnieju są identyczne.